Världens bästa designer

Vi är många som gör hemsidor åt våra kunder, men har du någon gång funderat på vilken typ av designer du är, vad du helst gillar att göra och om detta påverkar om du kan hjälpa din kund på rätt sätt? 

När en företagare efterfrågar en designers hjälp vill de ofta att du:

  • Skapar en lättnavigerad webbsida som alla fattar
  • Skapar ett starkt digitalt varumärke i form och färg
  • Skapar en grafiskt stark logotype som alla minns
  • Öka konverteringsgraden och får fler besökare till hemsidan
  • Sätter minnesvärda texter som du håller uppdaterade över tid
  • Ritar illustrativa flöden på hur deras app, tjänst eller företag fungerar
  • Fotar minnesvärda bilder som förstärker varumärket
  • Sätter upp en blogg och postar återkommande inlägg
  • Sprider medvetenhet om varumärket i social media (Instagram, Facebook, Linkedin mfl)
  • Sätter upp en e-handel och tar betalt
  • Skapar ett event med biljettförsäljning och tar betalt
  • Spelar in instruktionsvideor, riggar poddar och klipper film
  • Tar bort alla döda länkar, håller koll på laddningstider, responsiva vyer 
  • Har råkoll på sökmotoroptimering (SEO) och skapar välformulerade korta metatexter 
  • Administrerar Google Ads och få än fler besökare
  • Kodar en helt ny hemsida med extra allt

Alla är vi designers men de flesta av oss uppfyller bara delar av kriterierna ovan.  

Vi har under lång tid låtit yrkestitlar styra upplevelsen av vilka vi är. Vi är Art Directors, Designers, Grafiska formgivare, Webbdesigners, Ux-designers, Frontend utvecklare, Printdesigners mfl. Nu i vår digitala era när alla på ett eller annat sätt dras in i webbnavet kring de företag vi hjälper, passar inte längre de stereotypiska titlarna in. Måste vi göra allt eller kan vi få välja?

Hjälpa till med att hålla en hemsida levande och aktuell

Låt mig återvända till grundfrågan - När du jobbar med design gör du alltid det du gillar bäst?
Vad skulle hända om du fick koncentrera dig på det som är du? Dvs. den del som just du gillar och gör att du dras in i ett flow som skapar mening just i ditt liv, dag efter dag? Vad skulle hända om du samtidigt slapp dina kunders tekniksupport, skulle det ge dig mer tid att vara kreativ? 

Jobba tillsammans med din kund

Vi har i Snowfire Designcommunity under flera år utforskat hur vi kan skapa det livsrum där designentreprenörer kan samexistera, växa och tjäna goda pengar på att hjälpa sina kunder som också är växande företag på ett sätt där alla tjänar och växer både kunskap och företag. På Snowfire plattformen har vi skapat en drivbänk av nyutveckling inom webb.

Var dig själv och bli hittad av de som behöver dig

Hos oss samlas designentreprenörer som kan sitt yrke och mellan oss sker naturliga utbyten från görare till görare. Vi är många designers som redan nu slipper stressen av att jaga intäkter per timme Här delas leads som vi får in ut i communityn och här delas leads ut mellan varandra. Någon har en kund, det är flera som med sin expertkunskaper kan bjudas in och hjälpa till.

Vi växer alla i både kunskap och omsättning. Vi mår bättre och ja, det är då vi får tid att tänka kreativt och skapa bättre lösningar till våra kunder. 


Ett etisk kretslopp som får själen att må bra

Det händer något när driftiga företagare möter driftiga designers och marknadskommunikatörer. Vi rör oss alla i samma riktning och vi drivs alla av att skapa synlighet på webben. I den här gruppen bryr vi oss våra kunders varumärken och integritet och vi vill tillsammans driva goda affärsseder på webben. 

Vi är enormt stolta över vår yrkesskicklighet och den frihet vi har skapat för varandra och våra kunder. Den betyder mycket för oss. Vi tror att det viktigaste vi människor kan ge till varandra är en känsla av meningsfullhet och frihet att få vara sig själv. 


Kom med i designcommunityn

Vi söker fler som vill dela den här friheten med oss. Är du en klok medmänniska som delar vår livsstil, är kommunikatör eller byggare av webbsidor?

Läs mer här om vad det innebär att vara med i vår community.