Byrån som anställer mitt i pandemin – vi hjälper kunder med deras små önskemål direkt

Fem frågor till Carl & Marcus, grundare av Beegleton

1. Ni har precis lanserat Biototals hemsida. Vilka är de och varför valde de er?


Biototal är ett återbruksföretag i det cirkulära samhället. Det tar restprodukter som blir över från staden och återför det till naturen. Det kan vara att ta hand om slam som de levererar vidare till bönder som har det på sina åkrar.

Biototal hade hört om oss via en av våra kunder som också använder Snowfire. De behövde sätta sin grafiska profil och få hjälp med tonalitet på allt sitt material. 

Deras säljare ser hemsidan som ett stort säljredskap så den är viktig. Biototal växer och har satt ett ambitiöst tillväxtmål. De tog in flera offerter och de kan ju verkligen välja fritt, men vi tror de tänkte att det kan vara bra att vara en stor kund hos en mindre byrå. 

2. Berätta om hur ni tänkte kring designen av Biototals hemsida


Verksamheten är uppdelade i tre affärsområden där besökare enkelt ska kunna navigera rätt. Här har vi gjort en färgviktning för att synliggöra de olika områdena, men ändå behålla Biototal-känslan med färger som är tagna från naturen. 

Vi har även valt att jobba med symboler. Deras logotyp symboliserar ett cirkulärt kretslopp. Ta gärna och kika lite noggrannare på symbolerna. Cirkeln är öppen och här ligger lite av Biototals hemlighet, de sluter cirkeln.

3. Berätta om Beegleton, hur kommer det sig att ni växer och anställer mitt i pandemin?


Vi är själva entreprenörer som drivs av att få kreativa företag att växa. Det blir ofta en sorts affärsutveckling tillsammans med kunden där vi liksom är deras marknadsavdelning. Vi bryr oss om våra kunder och det tror vi kunderna känner och stannar hos oss.

Nu i pandemin är det många som har fått det tuffare och det finns såklart stöd att söka men då tänkte vi nej vi kör. Det har gått bra. Det är mycket hemsidor, digitala mässor och sociala medier. Vi vill kunna hjälpa kunder med deras små önskemål direkt. Det tror vi många av våra kunder uppskattar. 

Så fort man får mer kapacitet så kan man jobba snabbare och vi har kunnat växla upp och det vill vi fortsätta med. Vi har gått från att vara tre anställda i januari förra året till att nu bli sex anställda.

4. Ni har jobbat i Snowfire sedan 2014. Hur kommer det sig och hur har det påverkat det sätt som ni jobbar idag? 


Tidigare jobbade vi i Wordpress men vi ville inte längre vara kundernas tekniksupport. Vi fick stressade kunder som hade plug-ins som inte funkade och vi fick jobba reaktivt istället för proaktivt. Med svenska Snowfire har vi alltid känt oss trygga med att allt funkar och vi har fått en roligare vardag. Numera är folk också vana vid prenumerationstjänster och förstår värdet, de var de inte i början. 

Vi har utvecklats mycket tillsammans med Snowfire. Vi har idag en kompetens som vi inte hade när vi började. Det finns en väldigt sund inställning till samarbete i vår designcommunity. Vi vill gärna hjälpa varandra. När vi byråer och designers ses på mässor och träffar så pratar vi mycket om hur man bäst kan göra saker och ger varandra tips. 

5. Biototals hemsida är gjord på Snowfire Magnet som lanserades i höstas. Hur är det att jobba som reklambyrå och vad vinner kunderna på att jobba i den nya plattformen?


Kort svar det är fantastiskt! Det går snabbt att bygga hemsidor med block och att anpassa blocken. Det är smidigt att affärsnavet, leadgenereringen, ja allt är i ett och samma system.

Maria som jobbar som copywriter hos oss tycker det är solklart. I Snowfire kommer man igång direkt. Alla kan jobba i det. Vi kan även lägga till ytterligare funktionalitet som vi enkelt kan integrera i Snowfire. Vi har t.ex. på Biototal lagt in widget som möjliggör en filtrering av kontaktpersonerna. 

Kunderna kan göra ändringar själva. De har en riktigt vass hemsida som genererar kontakter och de kan vara trygga med att hemsidan fungerar och de kan få hjälp när de behöver. Det är aldrig någon långbänk här inte.

Beegleton reklambyrå är en del av Snowfire designcommunity. Tillsammans skapar vi ett helt etiskt kretslopp som bygger fler entreprenörer på alla nivåer och formar ett samhälle som vi som tänkande, kännande människor vill leva i.