"Prestigelös visionär & varumärkesbyggare"

Jag ser ofta potentialen som kunden inte ser. Det här är viktigt, gör du fel från början så hänger det med den dan ditt företag växer. Det finns alldeles för mycket tunnelseende i vissa branscher. Byt och se med nya ögon hur andra kommunicerar och våga testa något nytt.

Fem korta frågor

När skapade du din första hemsida?
2014

Pc eller Mac?
Mac alla dagar i veckan

Favoritverktyg?
Photoshop

Favoritdryck när du jobbar?
Cappuccino

Favorittypsnitt just nu?
Tenor Sans som rubrik, den har karaktör, är elegant men ändå lätt att läsa

Berätta lite mer om dig

Fortsätta bygga varumärken
Jag har alltid jobbat med varumärken och identiteter och att skapa hemsidor blev ett sätt att fortsätta bygga varumärken. Webben är så kreativ att jobba med. Det är en del av varumärkesbyggandet.

Att förstå värdet av en hemsida
Det säger så mycket om ett företags värdegrund om de förstår vikten av att ha en hemsida byggd på rätt sätt. Det är ett måste om du jobbar med innovativa lösningar. Hemsidan ska vara trovärdig och spegla ditt företag.

Jag ser potentialen som kunden inte ser
Det bästa med det här yrket är att få förtroendet att börja bygga upp ett företag ofta från början. Jag har alltid rest och bott utomlands och jag ser helheter, Inte bara här och nu utan jag utvecklar varumärkeskoncept för företagen så att de kan expandera även i framtiden.

Det gäller att vara ödmjuk
När du ges ett sådant förtroende att skapa hela företagsidentiteter från grunden, då gäller det att vara ödmjuk. Det kan vara stora investeringar inblandade och du ska lotsa allting rätt. Men den feedback du får när du lyckas är fantastisk, den är syre, jag kan nästan leva på det :)
Jag är prestigelös när jag jobbar, ibland blir det fel då får jag göra om och göra rätt. 

Att skapa en livsstil
Ett drömprojekt som jag fick utveckla var ett helt barkoncept till en kund. Jag hade på känn att det sätt som unga har förändrat sitt drickande på barer i USA öven var på väg till Sverige.

Jag fick fria händer att skapa hela konceptet. Här är drycken grejen och det går att välja med eller utan alkohol. Unga vill komma till en mer elegant bar, där alla kan passa in, en stilren, retro känsla -  en livsstil. Här gjorde jag allt från ax till limpa. Konceptet, loggan, inredningen. Jag hela varumärket. Det här barkonceptet fungerar lika bra i Portugal, New York eller Sverige.

Jag har ritat några hus
Jag har fått göra mina drömprojekt och byggt hela varumärkeskonscept. Men visst har jag förkärlek till vissa branscher såsom restaurang, inredning, formgivning och arkitektur. Jag är ju även produktdesigner och har ju ritat några hus. 

Jurymedlem Snowfire Awards 2022, 2023, 2024

I början av 2025 är det dags för juryn att bedöma alla bidrag utifrån fyra kriterier: Designupplevelse, Användarvänlighet, Copywriting och Målgruppsanpassning.

Snowfire Design Awards 2024 hyllar vad designers, utvecklare, marknadsförare skapar tillsammans. Det är en kvalitetsstämpel för vårt arbete med att skapa, trygga affärsnav för företagare som vill få fler kunder via sina webbsidor.