Läs mer på www.guldhov.se
Art, webbdesign & strategi av: www.becc.se
Så här togs varumärket fram
Jag ser allt jag gör i bilder säger Giggi Sundler på becc.se. Jag känner att bilduttrycket har fått en mycket starkare betydelse i all visuell kommunikation på webben.
Filmberättelsen är det första en besökare ser. Jag vill fånga intresset redan på startsidan, där jag optimerar genom att lägga det som är viktigt högst upp och med en tydlig CTA-knapp. På så sätt kan vi sedan leda besökaren vidare in på webbsidan för att uppnå tänkta resultat. De 3-4 viktigaste punkterna i varumärket skall poppa upp för att skapa intresse.
Som varumärkesbyggare vill jag att allt ifrån bildmanér till logotyper, färgkoder, mönster, ikoner och texter skall ge samma känsla. Här på Guldhov följer allt från logotypen till min skapade filmberättelse den känsla som jag tillsammans med kunden ville måla fram.
Den roliga utmaningen med att skapa webbsidor, är att man redan på webbsidan kan marknadsföra visionen om att du "kommer att nå" målen. Och det roliga är att mina kunder oftast gör det.